"אם המשטרה לא תשיג תוצאות תוך ימים, צריך להכניס לירושלים כוח צבאי"

    ישראל פריי No Comments on "אם המשטרה לא תשיג תוצאות תוך ימים, צריך להכניס לירושלים כוח צבאי"
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "אם המשטרה לא תצליח תוך ימים להתמודד עם המהומות בירושלים, צריכים להכניס לעיר כוחות צבא. במחוז ירושלים צריכים לדעת שהמשימה היא הרגעת השטח, ואם לא יעמדו בה, עליהם לפנות מקום לצבא". -כך אומר הבוקר אל"מ עוזי דיין ל'מדברים אקטואליה' ב'קול חי'- "לא צריך להירתע מזה, הצבא יכול לעשות את העבודה בצורה מעולה".

    דיין התייחס למצב הבטחוני: "נוכחנו לדעת שאין יותר אירועים נקודתיים. כל אירוע בירושלים גורר תגובה מעזה, ועלול גם להיות מורגש בגבול צפון. מדובר בבירת ישראל ובביטחון התושבים, עלינו להגיב בעוצמה ובנחישות, חייבים להגיב במהירות ולהחזיר את ההרתעה". לטעמו, הדיון על שינוי הוראות הפתיחה באש מפספס את העיקר "הוראות הפתיחה נועדו למקרים של חוסר ברירה וידיעה כיצד לפעול, אלו כללים לשעת מצוקה, חשובה בהרבה היא התגובה המהירה, הזרמת כוחות, הגדרת המשימה, והגדרת נהלים כלכליים-משפטיים- מנהליים מחמירים".

    הוא הביא כדוגמה מקרה במזרח העיר, ובו הושלכו 15 פעמים בקבוקי תבערה על אותו בית "אם היו מביאים צלף ומנחים אותו לפגוע בכל מי שמתקרב להזיק לבית, זאת הייתה הרתעה. לא מדובר על שינוי הוראות אלא על הגדרת משימות".

    לשאלת המראיינים, דיין מוצא קשר בין הטלטלות של המשטרה לבין היכולת להתמודות עם המשימות: "זה משפיע, ולא צריך להשפיע. היו צריכים לקחת אחריות ולהתפטר בעקבות מחדלים, ולא עשו שאת. אך את השוטר בשטח ומפקדי האירועים, לא צריך להעסיק מה קורה בצמרת המינויים במשטרה".

    על טפטופי הירי מעזה אומר אל"מ עוזי דיין כי "ככל הנראה אנחנו נמשיך להתמודד עם המציאות הנוכחית, ולו מהסיבה שעזה היא סיפור בלתי גמור, כן צריך להגיב במהירות על כל ירי, ולטווח הארוך צריך להציב איום קיומי על שלטון חמאס. לכשניגרר, שלא בטובתינו ,למלחמה בעזה, נצטרך לכבוש את הרצועה באופן שיאיים על שלטון החמאס". את מצרים הוא רואה כעוגן מרכזי באיזור, "יש לנו אינטרס משותף עם המצרים, נעשה שיתו"פ טוב, חלקו סמוי ונסתר. צריך לזכור שכל ההסכמים איתם מבוססים על סיני מפורזת מצבא ומטרור, אם זה לא מתמלא, היחסים מרוקנים מתוכן".

    דיין אופטימי באשר למצבה הבינלאומי של ישראל, לדבריו "אירופה מתחילה להבין את מכלול הבעיה האיזורית. 300.000 הרוגים ו-7 מיליון פליטים במזרח התיכון, מדגישים את העובדה שישראל היא הגורם היחיד והיציב באזור, ככל שזרם הפליטים ימשיך להציף את אירופה, כך תמוסמס סוגיית הפליטים הפלסטינית שהצליחה להחזיק מעמד זמן רב בתקשורת ובתודעה הבינלאומית. הזמן פועל לטובתנו בתנאי שנפעל נכון, המדיניות מול אירופה צריכה להיות 'תעזרו לנו לעזור לכם', ולכל הפחות, שלא תפריעו".



    0 תגובות